|
Co se žáci naučili v hodinách výtvarné výchovy
Hrabánková, Ilona ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce má charakter výzkumného šetření, zaměřeného na rozpoznávání výtvarně vzdělávacích zisků v hodinách výtvarné výchovy uči tel i i žáky na pr imárním stupni školy. Vychází z empir ického výzkumu tvořeného třemi výzkumnými etapami , které řešily zkoumanou problematiku pomocí tř í různých metod. Na výzkumu se v jednot livých etapách podí lel i žáci čtvr tého ročníku základní školy v Praze 10, uči telé primárního stupně základních škol a ve třet í etapě byly zkoumány zápisy ve třídních knihách třetího až pátého ročníku. Výsledky ukazuj í, z jakého úhlu pohledu žáci svoj i práci vyhodnocuj í a co je pro ně v dané výtvarné hodině důleži té. U uči telů přetrvávaj í problémy s identif ikací učiva v základních kurikulár ích dokumentech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Exkurze s technickou tématikou na Sedlčansku pro výuku na 1. stupni ZŠ
KADEŘÁBKOVÁ, Blažena
Diplomová práce je zaměřena na exkurze s technickou tematikou na Sedlčansku a jejich implementaci do výuky na 1. stupni základních škol. V teoretické části popisuje učení a jeho životní význam včetně vývoje myšlení dítěte s teorií procesu učení. Dále se věnuje technice v životě současného člověka a jejího vlivu na rozvoj osobnosti dítěte. Zaměřuje se na místo pracovní výchovy na prvním stupni a její cíle. Pojednává o výukových metodách, jejich klasifikaci a přináší přehled některých aktivizujících výukových metod. Vymezuje exkurzi a didakticky ji analyzuje. Zabývá se primární technickou gramotností. Charakterizuje vybrané technické památky a lokality za účelem exkurze. Praktická část představuje šest návrhů exkurzí s technickou tematikou, které je možné realizovat ve výuce žáků na prvním stupni základních škol. Součástí je dotazník zjišťující efektivitu vytvořených exkurzí mezi učiteli prvního stupně a jeho vyhodnocení. Dále pak i obecnější doporučení pro uplatňování originálních exkurzí do výuky na prvním stupni ZŠ.
|
|
Analýza plnění cílů školní tělesné výchovy u absolventů základní školy
Hanzlík, Michal ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Analýza plnění cílů školní tělesné výchovy u absolventů základní školy. Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vědomostí, dovedností a úrovně pohybových schopností a postojů absolventů 9. ročníků ZŠ podle navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu zpracovaných dle upraveného RVP ZV. Metody: Ke sběru a následnému vyhodnocení dat bylo použito dotazníkové šetření. Celkem bylo dotazováno sto čtyřicet žáků, přičemž sedmdesát žáků bylo z Písku a sedmdesát z Českých Budějovic. Dále byli dotazováni jejich učitelé tělesné výchovy. Výsledky: Výsledky analýzy nekorespondují s očekáváním, že žáci mají dostatečné vědomosti o činnostech ovlivňujících jejich zdraví a dovednosti v oblasti Tělesné výchovy. Žáci nemají dostatečné (všeobecné) teoretické znalosti z této oblasti. Klíčová slova: Standardy vzdělávání, základní vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, tělesná výchova, pohybová gramotnost, kompetence žáka.
|
|
Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi
Andrysíková, Romana ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vědomostí, dovedností a úrovně pohybových schopností a postojů absolventů 9. ročníků ZŠ podle navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu zpracovaných dle upraveného RVP ZV. Metody: Ke sběru dat byly použity dotazníky k následné analýze. Výsledky: Výsledky analýzy nekorespondují s očekáváním, že žáci mají dostatečné vědomosti o činnostech ovlivňujících jejich zdraví a dovednosti v oblasti Tělesné výchovy (TV). Podle názoru učitelů TV jsou jejich postoje k oblasti zdravotní TV spíše negativní. Žáci nemají dostatečné (všeobecné) teoretické znalosti z této oblasti a je na místě prosadit (připravované) standardy pro TV do přípravy učitelů TV v České republice. Klíčová slova: standardy vzdělávání, základní vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, tělesná výchova, pohybová gramotnost, kompetence žáka
|
|
Co se žáci naučili v hodinách výtvarné výchovy
Hrabánková, Ilona ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce má charakter výzkumného šetření, zaměřeného na rozpoznávání výtvarně vzdělávacích zisků v hodinách výtvarné výchovy uči tel i i žáky na pr imárním stupni školy. Vychází z empir ického výzkumu tvořeného třemi výzkumnými etapami , které řešily zkoumanou problematiku pomocí tř í různých metod. Na výzkumu se v jednot livých etapách podí lel i žáci čtvr tého ročníku základní školy v Praze 10, uči telé primárního stupně základních škol a ve třet í etapě byly zkoumány zápisy ve třídních knihách třetího až pátého ročníku. Výsledky ukazuj í, z jakého úhlu pohledu žáci svoj i práci vyhodnocuj í a co je pro ně v dané výtvarné hodině důleži té. U uči telů přetrvávaj í problémy s identif ikací učiva v základních kurikulár ích dokumentech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |